domingo, 10 de enero de 2010

Perquè esta en crisi?

Crisi de la indústria musical

Quan es parla de la crisi de la indústria musical s’entén que aquesta afecta a tots els àmbits del sector: a les productores, als artistes, a les discogràfiques, etc. Però cal dir que de tots els implicats en el procés, el del negoci de la indústria discogràfica és el que ha sofert més canvis. El desenvolupament d’Internet fa que el negoci tradicional de venda de cd’s, el qual els ha permés a les discogràfiques durant anys disfrutar de grans rendibilitats, es redueixi any rere any, però no només això, altres aspectes com la pirateria, els preus de venda, les pàgines d’intercanvi d’MP3 a Internet, les fórmules musicals repetitives i aborrides, etc. fan que l’oient hagi canviat els seus hàbits de consum dràsticament.

La indústria del disc ha estat convençuda durant els últims vint anys que qualsevol producte musical podia ser venut amb una bona promoció i amb valors extra musicals afegits simples (regals, edicions especials, portades i pòsters, etc) i no ha tingut en compte que el consumidor fins ara comprava només per la música. Sinó perquè ara els usuaris prefereixen baixar-se la música d’internet la qual no té cap més valor musical afegit que la pròpia qualitat musical? i aquí entrem en un altre dels motius de la crisi del sector: la indústria discogràfica no s’ha molestat fins ara a conèixer els seus clients. Una altra prova d’això és que es dedica a llençar al mercat a multitud de noms nous i tendències que no arriben a generar ni benefici ni per productors ni artistes. I a més la crisi dels 90 va acabar amb les botigues de discos, i la venda d’aquests ha quedat relegada a grans centres comercials on no hi ha personal especialitzat per atendre al consumidor.

En resum doncs, no és d’estranyar la situació actual en que es troba el mercat discogràfic i a grans trets el mercat de la indústria musical ja que, el consumidor hauria de ser la seva gran prioritat.


Fonts

Duran Jaume, Sánchez Lydia “Indústrias de la comunicación audiovisual”

Alberich Jordi, Roig Antoni “Comunicación audiovisual digital: nuevos medios, nuevos usos, nuevas formas” Barcelona, Editorial UOC, 2005.

Charles W. Lamb,Jr. Joseph F.Hair “Fundamentos del marketing” Editorial Thomson, 2002.

APPLE INC. (2006). Apple company information 2006. Apple Inc. www.apple.com


NAPSTER Inc. (2006). Napster company information 2006. Napster Inc. http://www.napster.com


http://reefviews.com/reefviews1/ropien1.htm

http://web.mit.edu/condry/Public/icc/EnsayoMusica07.pdf

http://www.recbib.es/blog/ensayo-sobre-la-pirateria

http://profesores.ie.edu/enrique_dans/download/musica-pca.pdf

http://www.blawyer.org/2009/02/08/el-hara-kiri-de-la-industria-musical/

http://www.abc.es/20091210/valencia-valencia/europa-habra-ninguna-escuela-20091210.html

http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/documentos/lad/barria_k_e/capitulo1.pdf

http://www.mundomarketing.cl/index.php?option=com_content&view=article&id=878:industria-musical-reinventarse-o-morir&catid=34:marketing-y-tendencias&Itemid=56

http://lahaine.org/musica/crisis_causas.htm

http://es.wikipedia.org/wiki/Spotify

www.spotify.com


No hay comentarios:

Publicar un comentario